Na temelju Programa potpore razvoja poduzetništva na području Općine Vrbanja za 2025. godinu („Službeni vjesnik“ Vukovarsko-srijemske županije broj 5/2025) općinski načelnik objavljuje
1. IZMJENE JAVNOG POZIVA
POTPORE RAZVOJA PODUZETNIŠTVA NA PODRUČJU OPĆINE VRBANJA ZA 2025. GODINU
Članak 1.
U Javnom pozivu potpore razvoja poduzetništva na području općine Vrbanja za 2025. godinu, KLASA: 402-01/25-01/1, URBROJ: 2196-31-02-1-2-3, od dana 4. travnja 2025. godine, mijenja se članak 1. i glasi:
„Predmet Javnog poziva je dodjela bespovratnih financijskih sredstava iz Proračuna Općine Vrbanja za provedbu Programa potpora razvoja poduzetništva na području Općine Vrbanja za 2025. godinu („Službeni vjesnik“ Vukovarsko-srijemske županije broj 5/2025, u daljnjem tekstu: Program), s ciljem poticanja razvoja konkurentnog i održivog gospodarstva Općine Vrbanja u 2025. godini (u daljnjem tekstu: Poziv).
- Potpore ovog Poziva dodjeljuju se sukladno Programu potpora razvoja poduzetništva na području Općine Vrbanja za godinu, kao potpore male vrijednosti usklađene s Uredbom Komisije (EU) br. 2023/2831 od 13. prosinca 2023. godine o primjeni članka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (Službeni list Europske unije, serija L, broj 2023/2831, 15.12.2023.) – u daljnjem tekstu: Uredba de minimis.“
Članak 2.
U Javnom pozivu potpore razvoja poduzetništva na području općine Vrbanja za 2025. godinu, KLASA: 402-01/25-01/1, URBROJ: 2196-31-02-1-2-3, od dana 4. travnja 2025. godine, mijenja se članak 2., stavak 4. i glasi:
„Sukladno stavku 2. i 3. ovog članka korisnici potpora iz proračuna Općine Vrbanja za razvoj poduzetništva u 2025. godini mogu biti mikro subjekti malog gospodarstva, odnosno fizičke ili pravne osobe iz stavka 1. ovog članka, a koji:
- ispunjavaju uvjete utvrđene Programom i propisima koji uređuju dodjeljivanje potpora male vrijednosti,
- su registrirani za djelatnost u kojoj traže potporu za svoju investiciju,
- u cijelosti su u privatnom vlasništvu,
- imaju registrirano sjedište odnosno prebivalište na području Općine Vrbanja[1],
- imaju podmirene obveze prema zaposlenicima,
- imaju najmanje jednog (1) zaposlenog na neodređeno vrijeme s punim radnim vremenom, uključujući vlasnika/icu (osim ako pojedinom mjerom nije drukčije određeno),
- prijavljuju troškove koji su nastali u periodu od 1. siječnja 2025. godine do 31. listopada 2025. godine (osim ako pojedinom mjerom nije drukčije određeno),
- nemaju dugovanja, odnosno nepodmirenih obveza prema Općini Vrbanja,
- nisu blokirani, u stečaju, postupku predstečajne nagodbe, odnosno nisu u postupku likvidacije.“
Članak 3.
U Javnom pozivu potpore razvoja poduzetništva na području općine Vrbanja za 2025. godinu, KLASA: 402-01/25-01/1, URBROJ: 2196-31-02-1-2-3, od dana 4. travnja 2025. godine, mijenja se članak 8. i glasi:
„Mjera 1- Potpore poduzetnicima početnicima
Cilj sufinanciranja je motiviranje ciljne skupine poduzetnika početnika za uključivanje u poduzetništvo radi stvaranja novih poduzetničkih generacija te poticanje poduzetničkih aktivnosti i ulazak u svijet poduzetništva u cilju samozapošljavanja i rasta.
Prihvatljivi prijavitelji za Mjeru 1: Poduzetnici početnici[2] u smislu prihvatljivih korisnika ove mjere su poduzetnici sa sjedištem u Općini Vrbanja, a koji se sukladno Zakonu o poticanju razvoja malog gospodarstva („Narodne novine“ br. 29/02, 63/07, 53/12, 56/13 i 121/16) svrstavaju u mikro subjekte malog gospodarstva (obrti, trgovačka društva, zadruge) registrirane nakon 1. siječnja 2024. godine i koji nisu koristili potporu u 2024. godini.
Prihvatljivi troškovi Mjere 1: Potpora namijenjena ulaganju u projekte mladih poduzetnika početnika odnosi se na:
- troškove registracije subjekta,
- troškove izrade promotivnih materijala uključujući troškove izrade Internet stranice, zakup domene i slično,
- trošak knjigovodstvenih usluga,
- stručno osposobljavanje i poduzetničko obrazovanje.
Intenzitet potpore: Potpora će iznositi 100 % prihvatljivih troškova, a najviše 800,00 EUR po korisniku ukoliko novootvoreni subjekt ima najmanje jednog zaposlenog na neodređeno vrijeme (uključujući vlasnika) ili se za najmanje jednu osobu uplaćuju doprinosi za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, odnosno 550,00 EUR po korisniku ukoliko novootvoreni subjekt nema najmanje jednog zaposlenog na neodređeno vrijeme (uključujući vlasnika) ili se za najmanje jednu osobu ne uplaćuju doprinosi za mirovinsko i zdravstveno osiguranje.
Pojedinom korisniku može se odobriti najviše jedna potpora iz ove mjere u kalendarskoj godini.
Ukupan raspoloživ iznos za ovu mjeru je 4.000,00 EUR.
POSTUPAK PRIJAVE I OBVEZNA DOKUMENTACIJA:
Prijave na Javni poziv šalju se poštom preporučenom pošiljkom do 5. svibnja 2025. godine ili dostavljaju osobno do 5. svibnja 2025. godine od 8,00 do 14,00 sati, na adresu Općina Vrbanja – Jedinstveni upravni odjel, Trg dr. Franje Tuđmana 1, 32254 Vrbanja, s naznakom: „Zahtjev za dodjelu potpore razvoja poduzetništva na području Općine Vrbanja za 2025. godinu – Mjera 1- Potpore poduzetnicima početnicima – NE OTVARATI“.
Predmetna prijava OBAVEZNO mora sadržavati:
- OBRAZAC 1: Zahtjev za potporu;
- OBRAZAC 2: Izjava o korištenim državnim potporama male vrijednosti i državnim potporama male vrijednosti za svako poduzeće koje čini „jednog poduzetnika“;
- OBRAZAC 3: Izjava o privoli obrade osobnih podataka;
- OBRAZAC 4: Skupna izjava Općina Vrbanja 2025.;
- Preslika registracije (obrtnica, rješenje ili izvadak iz sudskog registra), ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva;
- Potvrda Zavoda za mirovinsko osiguranje o prijavi zaposlenja;
- Potvrda nadležne Porezne uprave o podmirenim dospjelim obvezama s osnove javnih davanja (poreznim obvezama i obvezama za mirovinsko i zdravstveno osiguranje), ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva;
- Potvrda o podmirenim obvezama prema Općini Vrbanja, ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva (izdaje je Općina Vrbanja po službenoj dužnosti);
- Financijska dokumentacija za prethodnu poslovnu godinu ovisno o pravnom obliku prijavitelja (ako je primjenjivo):
- Obveznici poreza na dohodak koji plaćaju temeljem podataka iz poslovnih knjiga: Pregled primitaka i izdataka (Obrazac P-PPI); Popis dugotrajne imovine (Obrazac DI); Godišnja prijavna poreza na dohodak (Obrazac DOH)
- Obveznici poreza na dohodak koji porez plaćaju paušalno: Knjiga prometa (Obrazac KPR); Izvješće o paušalnom dohotku od samostalnih djelatnosti i uplaćeno paušalnom porezu na dohodak i prirezu poreza na dohodak (Obrazac PO-SD); Evidencija o prodaju vlastitih proizvoda (od trenutka osnivanja poslovnog subjekta do trenutka podnošenja zahtjeva za potporu)
- Obveznici poreza na dobit: Godišnji financijski izvještaj; Prijava poreza na dobit s potvrdom zaprimanja od strane Porezne uprave
- Korisnici koji nisu u sustavu poreza na dobit ili dohodak: Evidencija o prodaji vlastitih proizvoda (od trenutka osnivanja poslovnog subjekta do trenutka podnošenja zahtjeva za potporu)
- Preslike ponuda/predračuna/ugovora o kupoprodaji za planirane prihvatljive troškove namjene (za troškove koji su nastali/ će nastati od dana prijave na Javni poziv do 31. listopada 2025. godine)
- Preslika računa (R1 ili R2), ugovora, bankovnih izvoda o plaćanju po osnovi ugovora i/ili bezgotovinskih računa, ukoliko se potražuju sredstva za troškove nastale od 1. siječnja 2025. godine do dana prijave na Javni poziv,
- BON-2/SOL-2, ne stariji od 30 dana na dan podnošenja zahtjeva za prijavu (ako je primjenjivo);
- Odgovarajuće uvjerenje ukoliko se traži potpora za stručno osposobljavanje i poduzetničko obrazovanje;
- Potvrda banke o tekućem/žiro računu korisnika potpore;
- Preslika osobne iskaznice korisnika.“
Članak 4.
U Javnom pozivu potpore razvoja poduzetništva na području općine Vrbanja za 2025. godinu, KLASA: 402-01/25-01/1, URBROJ: 2196-31-02-1-2-3, od dana 4. travnja 2025. godine, mijenja se članak 9. i glasi:
„Mjera 2. Potpore za nabavu opreme i uređenja poslovnog prostora
Potpora se dodjeljuje za nabavu i ugradnju novih strojeva i opreme za poslovanje te radove na uređenju poslovnog prostora koji povećavaju kvalitetu i vrijednost istog.
Prihvatljivi prijavitelji za Mjeru 2: Korisnici potpore mogu biti poduzetnici sa sjedištem u Općini Vrbanja, a koji se sukladno Zakonu o poticanju razvoja malog gospodarstva („Narodne novine“ br. 29/02, 63/07, 53/12, 56/13 i 121/16) svrstavaju u mikro subjekte malog gospodarstva i imaju najmanje jednog zaposlenog na neodređeno vrijeme (uključujući vlasnika) ili se za najmanje jednu osobu uplaćuju doprinosi za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, a koji nisu koristili potpore Općine Vrbanja u 2024. godini.
Prihvatljivi troškovi Mjere 2.: Potpora se može dodijeliti za sljedeće namjene:
- kupnja nove opreme i strojeva (uključujući i troškove ugradnje i montaže opreme i strojeva) koja služi za obavljanje pretežite djelatnosti prema Odluci o Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti NKD 2007,
- troškovi informatičke oprema i programa, koja služi za obavljanje pretežite djelatnosti prema Odluci o Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti NKD 2007,
- troškovi uredske opreme i namještaja, koja služi za obavljanje pretežite djelatnosti prema Odluci o Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti NKD 2007,
- troškovi ostale opreme, uređaja i alata potrebnih za obavljanje djelatnosti, koja služi za obavljanje pretežite djelatnosti prema Odluci o Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti NKD 2007,
- nabava radne i zaštitne odjeće za djelatnike (za poduzetnike koji imaju više od jednog zaposlenog, računajući vlasnika).
Intenzitet potpore: Potpora pokriva do 50 % prihvatljivih troškova, ili do 80 % ostvarenih troškova za poduzetnike početnike, ali ne više od 5.500,00 EUR po jednom korisniku. Po jednom korisniku može se odobriti najviše jedna potpora iz ove mjere u kalendarskoj godini, a nabavljena oprema mora ostati u vlasništvu korisnika potpore najmanje dvije (2) godine.
Ukupan raspoloživ iznos za ovu mjeru je 43.000,00 EUR.
POSTUPAK PRIJAVE I OBVEZNA DOKUMENTACIJA:
Prijave na Javni poziv šalju se poštom preporučenom pošiljkom do 5. svibnja 2025. godine ili dostavljaju osobno do 5. svibnja 2025. godine od 8,00 do 14,00 sati, na adresu Općina Vrbanja – Jedinstveni upravni odjel, Trg dr. Franje Tuđmana 1, 32254 Vrbanja, s naznakom: „Zahtjev za dodjelu potpore razvoja poduzetništva na području Općine Vrbanja za 2025. godinu – Mjera 2- Potpore za nabavu opreme i uređenja poslovnog prostora – NE OTVARATI“.
Predmetna prijava OBAVEZNO mora sadržavati:
- OBRAZAC 1: Zahtjev za potporu;
- OBRAZAC 2: Izjava o korištenim državnim potporama male vrijednosti i državnim potporama male vrijednosti za svako poduzeće koje čini „jednog poduzetnika“;
- OBRAZAC 3: Izjava o privoli obrade osobnih podataka;
- OBRAZAC 4: Skupna izjava Općina Vrbanja 2025.;
- Preslika registracije (obrtnica, rješenje ili izvadak iz sudskog registra), ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva;
- Potvrda nadležne Porezne uprave o podmirenim dospjelim obvezama s osnove javnih davanja (poreznim obvezama i obvezama za mirovinsko i zdravstveno osiguranje), ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva;
- Potvrda o podmirenim obvezama prema Općini Vrbanja, ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva (izdaje je Općina Vrbanja po službenoj dužnosti);
- Financijska dokumentacija za prethodnu poslovnu godinu ovisno o pravnom obliku prijavitelja:
- Obveznici poreza na dohodak koji plaćaju temeljem podataka iz poslovnih knjiga: Pregled primitaka i izdataka (Obrazac P-PPI); Popis dugotrajne imovine (Obrazac DI); Godišnja prijavna poreza na dohodak (Obrazac DOH)
- Obveznici poreza na dohodak koji porez plaćaju paušalno: Knjiga prometa (Obrazac KPR); Izvješće o paušalnom dohotku od samostalnih djelatnosti i uplaćeno paušalnom porezu na dohodak i prirezu poreza na dohodak (Obrazac PO-SD); Evidencija o prodaju vlastitih proizvoda (od trenutka osnivanja poslovnog subjekta do trenutka podnošenja zahtjeva za potporu)
- Obveznici poreza na dobit: Godišnji financijski izvještaj; Prijava poreza na dobit s potvrdom zaprimanja od strane Porezne uprave
- Korisnici koji nisu u sustavu poreza na dobit ili dohodak: Evidencija o prodaji vlastitih proizvoda (od trenutka osnivanja poslovnog subjekta do trenutka podnošenja zahtjeva za potporu)
- Preslike ponuda/predračuna/ugovora o kupoprodaji za planirane prihvatljive troškove namjene (za troškove koji su nastali/ će nastati od dana prijave na Javni poziv do 31. listopada 2025. godine)
- Preslika računa (R1 ili R2), ugovora, bankovnih izvoda o plaćanju po osnovi ugovora i/ili bezgotovinskih računa, ukoliko se potražuju sredstva za troškove nastale od 1. siječnja 2025. godine do dana prijave na Javni poziv,
- Potvrda banke o tekućem/žiro računu korisnika potpore;
- BON-2/SOL-2, ne stariji od 30 dana na dan podnošenja zahtjeva za prijavu;
- Dokaz iz kojeg proizlazi vlasništvo nad nekretninom, odnosno ugovor o dugoročnom najmu uz odgovarajuće dokaze o vlasništvu (ugovor o najmu, ugovor o zakupu poslovnog objekta, vlasnički list…);
- Preslika osobne iskaznice korisnika.“
Članak 5.
U Javnom pozivu potpore razvoja poduzetništva na području općine Vrbanja za 2025. godinu, KLASA: 402-01/25-01/1, URBROJ: 2196-31-02-1-2-3, od dana 4. travnja 2025. godine, mijenja se članak 10. i glasi:
„Mjera 3- Potpore za proširenje poslovanja
Potpora se dodjeljuje u svrhu proširenja poslovanja usmjerenim na unaprjeđenje, proširenje i adaptaciju poslovnog subjekta.
Prihvatljivi prijavitelji za Mjeru 3: Korisnici potpore mogu biti poduzetnici sa sjedištem u Općini Vrbanja, a koji se sukladno Zakonu o poticanju razvoja malog gospodarstva („Narodne novine“ br. 29/02, 63/07, 53/12, 56/13 i 121/16) svrstavaju u mikro subjekte malog gospodarstva i imaju najmanje jednog zaposlenog na neodređeno vrijeme (uključujući vlasnika) ili se za najmanje jednu osobu uplaćuju doprinosi za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, te nisu koristili potpore Općine Vrbanja u 2024. godini.
Prihvatljivi troškovi Mjere 3: Potpora se može dodijeliti za sljedeće namjene:
- troškovi koji nastanu zbog proširenja ili novog uvođenja plinske, vodovodne i električne instalacije i priključka;
- građevinski troškovi koji nastanu zbog proširenja proizvodnih, skladišnih ili preradbenih kapaciteta;
- troškovi koji nastanu za izradu projektne dokumentacije (projektant, geodeta…) koja prethodi građevinskim radovima.
- troškovi marketinških aktivnosti- optimizacija web stranice, organizacija sajmova i sličnih promotivnih aktivnosti, trošak dizajna i brendiranja proizvoda, trošak korištenja različitih medija za promociju proizvoda ili usluga (radio, tv, tiskani mediji)
- trošak uvođenja novog proizvoda – troškovi sirovina, ambalaže i materijala potrebnih za proizvodnju novog proizvoda
Intenzitet potpore: Potpora pokriva do 50 % ostvarenih ili planiranih troškova, ili do 80 % ostvarenih ili planiranih troškova za poduzetnike početnike, ali ne više od 2.000,00 EUR po jednom korisniku. Pojedinom korisniku može se odobriti najviše jedna potpora iz ove mjere u kalendarskoj godini.
Ukupan raspoloživ iznosu Mjeri 3 je 6.000,00 EUR.
POSTUPAK PRIJAVE I OBVEZNA DOKUMENTACIJA:
Prijave na Javni poziv šalju se poštom preporučenom pošiljkom do 5. svibnja 2025. godine ili dostavljaju osobno do 5. svibnja 2025. godine od 8,00 do 14,00 sati, na adresu Općina Vrbanja – Jedinstveni upravni odjel, Trg dr. Franje Tuđmana 1, 32254 Vrbanja, s naznakom: „Zahtjev za dodjelu potpore razvoja poduzetništva na području Općine Vrbanja za 2025. godinu – Mjera 3- Potpore za proširenje poslovanja – NE OTVARATI“.
Predmetna prijava OBAVEZNO mora sadržavati:
- OBRAZAC 1: Zahtjev za potporu;
- OBRAZAC 2: Izjava o korištenim državnim potporama male vrijednosti i državnim potporama male vrijednosti za svako poduzeće koje čini „jednog poduzetnika“;
- OBRAZAC 3: Izjava o privoli obrade osobnih podataka;
- OBRAZAC 4: Skupna izjava Općina Vrbanja 2025.;
- Preslika registracije (obrtnica, rješenje ili izvadak iz sudskog registra), ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva;
- Potvrda nadležne Porezne uprave o podmirenim dospjelim obvezama s osnove javnih davanja (poreznim obvezama i obvezama za mirovinsko i zdravstveno osiguranje), ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva;
- Potvrda o podmirenim obvezama prema Općini Vrbanja, ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva (izdaje je Općina Vrbanja po službenoj dužnosti);
- Financijska dokumentacija za prethodnu poslovnu godinu ovisno o pravnom obliku prijavitelja:
- Obveznici poreza na dohodak koji plaćaju temeljem podataka iz poslovnih knjiga: Pregled primitaka i izdataka (Obrazac P-PPI); Popis dugotrajne imovine (Obrazac DI); Godišnja prijavna poreza na dohodak (Obrazac DOH)
- Obveznici poreza na dohodak koji porez plaćaju paušalno: Knjiga prometa (Obrazac KPR); Izvješće o paušalnom dohotku od samostalnih djelatnosti i uplaćeno paušalnom porezu na dohodak i prirezu poreza na dohodak (Obrazac PO-SD); Evidencija o prodaju vlastitih proizvoda (od trenutka osnivanja poslovnog subjekta do trenutka podnošenja zahtjeva za potporu)
- Obveznici poreza na dobit: Godišnji financijski izvještaj; Prijava poreza na dobit s potvrdom zaprimanja od strane Porezne uprave
- Korisnici koji nisu u sustavu poreza na dobit ili dohodak: Evidencija o prodaji vlastitih proizvoda (od trenutka osnivanja poslovnog subjekta do trenutka podnošenja zahtjeva za potporu)
- Preslike ponuda/predračuna/ugovora o kupoprodaji za planirane prihvatljive troškove namjene (za troškove koji su nastali/ će nastati od dana prijave na Javni poziv do 31. listopada 2025. godine)
- Preslika računa (R1 ili R2), ugovora, bankovnih izvoda o plaćanju po osnovi ugovora i/ili bezgotovinskih računa, ukoliko se potražuju sredstva za troškove nastale od 1. siječnja 2025. godine do dana prijave na Javni poziv,
- BON-2/SOL-2, ne stariji od 30 dana na dan podnošenja zahtjeva za prijavu;
- Preslika osobne iskaznice korisnika;
- Potvrda banke o tekućem/žiro računu korisnika potpore;
- Dokaz iz kojeg proizlazi vlasništvo nad nekretninom, odnosno ugovor o dugoročnom najmu uz odgovarajuće dokaze o vlasništvu (ugovor o najmu, ugovor o zakupu poslovnog objekta, vlasnički list…);
- U slučaju izrade projektne dokumentacije nastale od 1.siječnja. 2025. godine, korisnik je dužan dostaviti kopiju iste nakon provedbe aktivnosti, a najkasnije do 30. studenog 2025. godine;
- Foto-dokumentacija stanja prije-poslije, ukoliko se korisnik prijavljuje na ovu mjeru nakon datuma objave Javnog poziva – no ukoliko su troškovi u sklopu mjere nastali prije objave Javnog poziva, a nakon 1.siječnja 2025.g., dužan je dostaviti samo foto-dokumentaciju stanja poslije, no ako posjeduje navedenu i stanja prije proširenja svog poslovanja, dužan ju je svakako dostaviti).“
Članak 6.
U Javnom pozivu potpore razvoja poduzetništva na području općine Vrbanja za 2025. godinu, KLASA: 402-01/25-01/1, URBROJ: 2196-31-02-1-2-3, od dana 4. travnja 2025. godine, mijenja se članak 11. i glasi:
„Mjera 4- Potpore za novo zapošljavanje i samozapošljavanje
Potpora se dodjeljuje u svrhu novog zapošljavanja i novih radnih mjesta, te s ciljem poticanja samozapošljavanja.
Prihvatljivi prijavitelji za Mjeru 4: Korisnici potpore mogu biti poduzetnici sa sjedištem u Općini Vrbanja, a koji se sukladno Zakonu o poticanju razvoja malog gospodarstva („Narodne novine“ br. 29/02, 63/07, 53/12, 56/13 i 121/16) svrstavaju u mikro subjekte malog gospodarstva.
Korisnik potpore (odnosi se i na samozaposlenu osobu) potraživana sredstva za zapošljavanje nezaposlenih osoba može koristiti po sljedećim uvjetima:
- da se novozaposlena osoba zapošljava preko Ugovora o radu na neodređeno ili na određeno vrijeme na najmanje dvije (2) godine, i to na puno radno vrijeme, a samozaposlena fizička osoba koja koristi mjeru, bude po toj osnovi osigurana najmanje dvije godine na puno radno vrijeme
- da se nije u prethodna tri (3) mjeseca od dana podnošenja zahtjeva smanjio broj zaposlenih osim u slučaju ako je radnik svojevoljno dao otkaz;
- da novozaposlena i samozaposlena osoba ima prebivalište i radi na području Općine Vrbanja;
- da će radni odnos s novozaposlenom osobom trajati najmanje dvije godine, za koju će Općina Vrbanja davati potporu od 50 % bruto 1 plaće prvih 12 mjeseci, dok će za samozaposlenu fizičku osobu Općina Vrbanja davati potporu u visini od 100% uplaćenih doprinosa na obvezna osiguranja po kojoj je prijavljena, sukladno Naredbi o iznosima osnovica za obračun doprinosa za obvezna osiguranja za godinu u kojoj se potpora isplaćuje
- da je novozaposlena i samozaposlena osoba zaposlena tijekom 2025. godine.
Intenzitet potpore: Iznos potpore za svaku novozaposlenu ili samozaposlenu osobu na neodređeno ili određeno vrijeme iznosi 50 % bruto 1 plaće, do najvišeg iznosa bruto plaće od 1.000,00 EUR, a 40 % ukoliko se radi o zapošljavanju osobe iz vlastitog gospodarstva/kućanstva.
Sredstva za ovu mjeru osiguravaju se u maksimalnom iznosu od 6.000,00 EUR za jednu novozaposlenu osobu, a za dvije u maksimalnom iznosu od 12.000,00 EUR.
Ukupan raspoloživ iznos za ovu mjeru je 47.000,00 EUR.
Korisnik može podnijeti zahtjev za jedno ili dva nova radna mjesta tijekom 2025. godine, a u slučaju zapošljavanja dva radnika, potrebno je primijeniti jednake uvjete za obje novozaposlene osobe.
Nakon podnošenja zahtjeva za korištenjem ove mjere i nakon odobrenja zahtjeva za korištenje mjere, korisnik ili samozaposlena osoba je dužan dostaviti svaki mjesec dokaze o uplati plaće (obračunske liste plaće) za prethodni mjesec za novozaposlenu/e osobu/e te se po dostavljenim dokazima vrši isplata sredstava.
U slučaju ne ispunjavanja uvjeta iz stavka 3. ovog članka, ili ukoliko se utvrdi da u razdoblju sufinanciranja korisnik nije isplaćivao plaće radniku niti uplaćivao propisane doprinose ili ukoliko nije dostavio dokaze o pravdanju isplaćenih sredstava, za ono razdoblje od kada je prestao isplaćivati plaće i uplaćivati propisane doprinose korisnik ili samozaposlena osoba je dužan vratiti do tada isplaćena sredstva, a daljnje isplate se obustavljaju. Ukoliko to ne učini, Općina Vrbanja aktivirat će bjanko zadužnicu koju je svaki korisnik potpore dužan dostaviti prije donošenja Odluke o dodjeli potpore, odnosno prije prve isplate.
U slučaju smrti, skrivljenog ponašanja novozaposlenih osoba, izvanrednog otkaza i/ili jednostranog raskida ugovora o radu od strane radnika, korisnik je dužan o tome u roku od 15 dana pisanim putem izvijestiti Općinu Vrbanja, a u roku od 60 dana od dana smanjenja broja radnika, zaključiti novi ugovor o radu s novozaposlenom osobom, te isti dostaviti Općini Vrbanja kako bi zadržao pravo na isplatu potpore.
U slučaju zatvaranja poslovnog subjekta i odjave iz radnog odnosa prije isteka ugovorne obveze odnosno dvogodišnjeg razdoblja, ili prijave na nepuno radno vrijeme, ili otkaza novozaposlenim osobama prije isteka ugovorne obveze, korisnik ili samozaposlena osoba vraća sva isplaćena sredstva za novozaposlenu/e osobu/e, uvećana za zakonsku zateznu kamatu.
POSTUPAK PRIJAVE I OBVEZNA DOKUMENTACIJA:
Prijave na Javni poziv šalju se poštom preporučenom pošiljkom do 5. svibnja 2025. godine ili dostavljaju osobno do 5. svibnja 2025. godine od 8,00 do 14,00 sati, na adresu Općina Vrbanja – Jedinstveni upravni odjel, Trg dr. Franje Tuđmana 1, 32254 Vrbanja, s naznakom: „Zahtjev za dodjelu potpore razvoja poduzetništva na području Općine Vrbanja za 2025. godinu – Mjera 4- Potpore za novo zapošljavanje i samozapošljavanje – NE OTVARATI“.
Predmetna prijava OBAVEZNO mora sadržavati:
- OBRAZAC 1: Zahtjev za potporu;
- OBRAZAC 2: Izjava o korištenim državnim potporama male vrijednosti i državnim potporama male vrijednosti za svako poduzeće koje čini „jednog poduzetnika“;
- OBRAZAC 3: Izjava o privoli obrade osobnih podataka;
- OBRAZAC 4: Skupna izjava Općina Vrbanja ;
- Preslika registracije (obrtnica, rješenje ili izvadak iz sudskog registra), ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva;
- Potvrda nadležne Porezne uprave o podmirenim dospjelim obvezama s osnove javnih davanja (poreznim obvezama i obvezama za mirovinsko i zdravstveno osiguranje), ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva;
- Potvrda o podmirenim obvezama prema Općini Vrbanja, ne starija od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva (izdaje je Općina Vrbanja po službenoj dužnosti);
- Financijska dokumentacija za prethodnu poslovnu godinu ovisno o pravnom obliku prijavitelja:
- Obveznici poreza na dohodak koji plaćaju temeljem podataka iz poslovnih knjiga: Pregled primitaka i izdataka (Obrazac P-PPI); Popis dugotrajne imovine (Obrazac DI); Godišnja prijavna poreza na dohodak (Obrazac DOH)
- Obveznici poreza na dohodak koji porez plaćaju paušalno: Knjiga prometa (Obrazac KPR); Izvješće o paušalnom dohotku od samostalnih djelatnosti i uplaćeno paušalnom porezu na dohodak i prirezu poreza na dohodak (Obrazac PO-SD); Evidencija o prodaju vlastitih proizvoda (od trenutka osnivanja poslovnog subjekta do trenutka podnošenja zahtjeva za potporu)
- Obveznici poreza na dobit: Godišnji financijski izvještaj; Prijava poreza na dobit s potvrdom zaprimanja od strane Porezne uprave
- Korisnici koji nisu u sustavu poreza na dobit ili dohodak: Evidencija o prodaji vlastitih proizvoda (od trenutka osnivanja poslovnog subjekta do trenutka podnošenja zahtjeva za potporu)
- BON-2/SOL-2, ne stariji od 30 dana na dan podnošenja zahtjeva za prijavu;
- Preslika Ugovora o radu na neodređeno ili određeno za svakog djelatnika;
- Potvrda banke o tekućem/žiro računu korisnika potpore;
- Preslika osobne iskaznice korisnika mjere i za svakog djelatnika za kojeg se traži potpora;
- Dokaz o uplati plaće (obračunske liste plaće) – prije odobrenja potpore i svaki mjesec poslije, ako se korisniku odobre sredstva za ovu mjeru;
- Bjanko zadužnica na iznos zatražene potpore koju je potrebno dostaviti prije prve isplate, ako se korisniku odobre sredstva za ovu mjeru.“
Članak 7.
U Javnom pozivu potpore razvoja poduzetništva na području općine Vrbanja za 2025. godinu, KLASA: 402-01/25-01/1, URBROJ: 2196-31-02-1-2-3, od dana 4. travnja 2025. godine, mijenja se članak 12. i glasi:
„Intenzitet potpore i način isplate
- U okviru ovog Javnog poziva pojedini korisnik se može prijaviti na dvije mjere s najvišim kumulativnim iznosom od 500,00 EUR ako je u pitanju kombiniranje s Mjerom 4, odnosno s najvišim kumulativnim iznosom od 7.500,00 EUR po svim drugim mjerama, osim u kombinaciji s Mjerom 4.
- Za dodjelu potpora putem ovog Javnog poziva u 2025. godini predviđeno je 100.000,00 EUR iz Proračuna Općine Vrbanja.
- Financijska sredstva za provedbu mjera osiguravaju se iz Proračuna Općine Vrbanja sukladno financijskim mogućnostima i likvidnostima Proračuna.
- Korisnici potpore koji su u sustavu PDV-a ne ostvaruju pravo na PDV kao prihvatljiv trošak za potpore iz ovog Javnog poziva.
- Sredstva za odobrene potpore isplaćuju se korisnicima jednokratno u ukupnom iznosu dodijeljene potpore.
- Sukladno članku 3. Uredbe de minimis, ukupni iznos potpora male vrijednosti koji je dodijeljen pojedinom korisniku ne smije prijeći iznos 300.000,00 EUR tijekom bilo kojeg trogodišnjeg razdoblja.
- Sukladno Uredbi de minimis obuhvaćeni su svi poduzetnici koji su u najmanje jednom od sljedećih međusobnih odnosa:
- jedno poduzeće ima većinu glasačkih prava dioničara ili članova u drugom poduzeću;
- jedno poduzeće ima pravo imenovati ili smijeniti većinu članova upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela drugog poduzeća;
- jedno poduzeće ima pravo ostvarivati vladajući utjecaj na drugo poduzeće prema ugovoru sklopljenom s tim poduzećem ili prema odredbi statusa društvenog ugovora tog poduzeća;
- jedno poduzeće koje je dioničar ili član u drugom poduzeću, kontrolira samo, u skladu s dogovorom s drugim dioničarima ili članovima tog poduzeća, većinu glasačkih prava dioničara ili glasačkih prava članova u tom poduzeću.
- Poduzeća koja su u bilo kojem od odnosa navedenih u prvom podstavku točkama (a) do (d) preko jednog ili više drugih poduzeća isto se tako smatraju jednim poduzetnikom.
- Potpore koje se dodjeljuju u skladu s Programom potpore razvoja poduzetništva na području Općine Vrbanja za 2025. godinu, mogu se kumulirati sukladno uvjetima navedenim u Programu pod člankom 12. Kumulativni iznos potpora de minimis.
- Bespovratna potpora isplaćuje se na žiro-račun korisnika u stopostotnom (100 %) iznosu po zaključenju Ugovora o dodjeli bespovratne potpore.
Članak 8.
Sve ostale odredbe Javnog poziva potpore razvoja poduzetništva na području općine Vrbanja za 2025. godinu, KLASA: 402-01/25-01/1, URBROJ: 2196-31-02-1-2-3, od dana 4. travnja 2025. godine ostaju nepromijenjene.
Članak 9.
Ove I. Izmjene Javnog poziva potpore razvoja poduzetništva na području općine Vrbanja za 2025. godinu objavljuju se na web stranici Općine Vrbanja www.opcina-vrbanja.hr.
KLASA: 402-01/25-01/1
URBROJ: 2196-31-02-1-25-8
Vrbanja, 18. travnja 2025.
1. IZMJENE JAVNOG POZIVA-potpore-Opcina-Vrbanja-2025
OPĆINSKI NAČELNIK
Velimir Redl
[1]U slučaju ako korisnik/osnivač nema prebivalište na području Općine Vrbanja, potrebno je da je sjedište subjekta na području Općine Vrbanja.
[2] Poduzetnici početnici prema ovom Javnom pozivu su oni subjekti koji u trenutku prijave na Javni poziv imaju registriran poslovni subjekt od 1.1.2024.